Jumaat, 1 Januari 2010

Almost The End of The Holiday


Damn it

Lagi berapa hari je lagi aku dah nak kena register jadi student IPT balik. Ah..My life is just like heaven bile duk rumah cuti semester ni. Aku buat ape2 yang aku rase nak buat.

Tak de sape pun yang nak halang. Owh pendek kate dalam 1 bulan setengah ni aku telah berjaya mencapai kebebasan hidup yang mutlak. Macam mane pun, at least ade sumting dah berjaya aku grab dalam mase yang singkat ni.

Tapi still ade sumting yang merunsingkan pemikiran aku. Selalu jugak aku tertanye2

Agak2 macam mane la agaknye kehidupan aku lepas dari zaman student ni. Aku bukan nak plan untuk tak bekerja, no and never, aku tak bermaksud macam tu. Cume aku berharap aku akan dapat satu pekerjaan yang aku akan ade banyak mase untuk diri aku sendiri.

Aku tak faham kenapa dengan sorang kawan aku ni. Satu hari die nasihatkan aku untuk study hard. Aku pun terfikir.. Untuk ape? Supaya aku akan dapat kerja yang lebih hard ke?

Come on my friend, ilmu kita mungkin same, tapi jalan kita berbeza. Apa yang kau suke mungkin aku benci tak terhingga. Apa yang kau rasa betul mungkin aku awal2 lagi dah reject benda tu dan dah set dalam kepala, it is wrong for me.

Ape2 pun aku sangat bersyukur kerana ade kawan macam kau. Yang teringat dekat aku, yang terniat nak bantu aku. Cume aku harap kau faham, bukan aku seorang yang degil, bangang dan tak fikir panjang, tapi mungkin jugak aku dah terlebih dahulu melangkah jauh ke depan.

Bagi kau alphabet itu mesti bermula dengan huruf A, tapi aku memandang alphabet itu bermula dengan huruf M. Kenapa aku pilih huruf M, itu personaliti aku. Aku tak membenci orang yang tak memahami aku, cume aku menjauhi orang yang merosakkan pemikiran aku.

Macam mane pun mood aku sekarang ni...Lebih kepada excited. Excited untuk dapatkan ilmu baru dari lecture2 yang baru. Cumenye mungkin aku takkan score walaupun satu subjek. Ini cume kemungkinan, And aku akan pastikan ia takkan jadi kenyataan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...