Khamis, 3 Disember 2009

Lagi Mau Buang Masa?



Kalau tengok kalendar sekarang ni da 03 December 2009.. Dan semua orang sibuk nak tanye soalan yang klise..

"Kau tak keje ke cuti ni"

Haha apehal aku kena kerje pulak, tak boleh ke biar aku duk uma je. Selame ni korang ingat aku duk melepak ke dekat kolej? Sekarang time cuti semester, sukati aku la aku nak melepak sesuke hati aku dirumah.

Tapi jangan salah sangke wahai kawan2 ku sekalian, walaupun kalian selalu nampak aku online dan membuang mase dihadapan laptop, aku bukan buat perkara yang sia2. Aku percaya dengan ape yang aku lakukan sekarang pasti akan membuahkan hasil, kalau bukan sekarang mungkin tahun depan, kalau bukan tahun depan mungkin tahun2 depan.

Lama macam mane pun, yang penting aku percaye lambat laun aku akan nampak hasilnye.

Ape yang kau tanam, itulah yang kau akan tuai..

Tapi ape yang aku tanam ni sebenarnye? Perlu ke kau buang mase kau yang diibaratkan sebagai emas dengan tak melakukan ape2 langsung?

Biarlah aku sorang je yang tau ape yang aku tanam. Itu ajaran yang pernah aku dapat. Sape yang bagi itu tak penting, yang penting ape yang dia bagi.

"Macam mane cara kau lakukan sesuatu perkare itu adelah rahsia kau, dan kau kena pastikan hanya kau saje yang tau, itu adelah senjata kau! Biarlah orang hanya melihat hasilnye, tak perlu kau heboh2 tentang cara kau. Ikutlah resmi ubi, diam2 ubi berisi"

Itu kate2 hikmat, walaupun tak semue rase macam tu, tapi cukup bagi aku, besar pengajaran untuk aku.

Lagi mau buang masa?

Haha mane ade, aku bukan buang masa tapi aku buat apa yang aku suka!

Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...