Khamis, 22 Mei 2014

Pelanggan Kategori Bodo

Betul kata cikgu pemasaran saya. 

Kadang-kadang ni memang kita akan dapat pelanggan yang kategori bodoh

Nak kata kategori kurang cerdik, rasa macam terlalu baik pulak gelaran tu untuk dia. 

Dia sendiri beli produk kita lepas tu dia jugak yang tak faham apa benda yang dia beli. 

Puncanya? 

Saya tak pernah tanya. 

Kalau nak suruh teka bolehlah. Ni penyakit malas. 

Malas nak membaca. Lepas tu beli pulak ebook, yang sah sah kena baca. 

Kalau tak baca, macam mana penyampaian ilmu tu nak diserap oleh sel sel otak?

pftt...

Memang nasib la kalau dapat customer jenis macam ni. 

Kalau rajin bagi la servis extra, educate dia bagi jadi cerdik sikit. 

Kalau tak rajin dan malas nak ada banyak soal, refund je duit dia. 

Kita nak simpan duit dia pun tak syok. Lagipun, apa yang kita nak sampaikan pada dia mungkin tak akan sampai pada dia.  

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...