Isnin, 28 Julai 2014

Perang Mercun Sana Sini Sambut Aidil Fitri

Raya tahun ini... MERIAH. 

Sana sini bising dengan bunyi letupan mercun. 

Buat saya tertanya-tanya, apa sebenarnya yang terjadi pada penguatkuasaan pada tahun ni? 

Kalau raya tahun lepas (2013) suasana hampir sunyi. 

Cuma sesekali je kedengaran bunyi mercun... tapi tahun ni... Rasanya hampir setiap rumah ada mercun. 

At least ada bunga api. 

... dan yang paling menyakitkan hati, diorang ni main tak kira waktu. 

Dah lepas jam 1.00 pagi pun masih lagi berdentam dentum. 

Sedikit sebanyak memang mengganggu konsentrasi saya nak belajar macam mana nak hasilkan iklan FBAds dengan kos yang murah menggunakan Teknik Keris Jutawan.

Fikir punya fikir. 

Aha... mungkin tahun ni, bonus dia lain macam banyaknya. 

Mungkin orang-orang yang main mercun ni, mereka join Tone Excel. Komisen 4 - 5 angka, sampai dah tak tau nak buat apa. 

Kaya betul. 

Ataupun, mungkin sebab bonus raya ditambah dengan duit gaji dah dapat. 

So apa salahnya nak enjoy sakan. 

Hmm... entahlah.  

 

Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...