Selasa, 5 April 2016

Tips buat para pembeli Panduan Jobdirumah: Setiap wang yang dibelanjakan adalah bernilai


Memandangkan keadaan ekonomi kita di Malaysia ni agak unik, saya melihat hampir setiap orang dewasa memerlukan sekurang-kurangnya dua buah kerja dalam satu-satu masa. 


Pekerjaan yang pertama adalah kerja hakiki kita. 


Manakala pekerjaan yang kedua pula adalah suatu kerja yang boleh kita lakukan dimasa terluang dan kita dibayar untuk melakukan kerja-kerja tersebut.


Pilihan yang cukup popular? 


Jobdirumah.


Pihak Jobdirumah sebenarnya tidak menawarkan sebarang peluang pekerjaan. Sebaliknya, modus operandi mereka adalah menghasilkan panduan untuk rakyat Malaysia yang ingin mempelajari bagaimana caranya untuk bekerja hanya dari rumah.


Sekiranya anda lebih berminat nak bekerja untuk pihak Jobdirumah, anda perlu mendaftar sebagai ejen affiliate. Kerjanya mudah sahaja, iaitu menjalankan pemasaran dan mendapatkan jualan bagi panduan Jobdirumah ini. 


Kalau anda memang berbakat dalam hal-hal berkaitan jualan, maka saya percaya kerja ini memang sesuai untuk orang seperti anda. 


Baca juga: Jawatan kosong pegawai pemasaran online Jobdirumah.com 


Dalam post kali ini saya nak kongsikan beberapa tips buat para pembeli panduan ini.


1. Sila ambil masa sekurang-kurangnya 48 jam untuk study panduan ini. Apabila saya kata 48 jam, saya bukannya maksudkan dua hari. Walaupun dua hari bersamaan dengan 48 jam, namun bukan itu maksud saya. 


Katakanlah hari ini anda menonton panduan dalam bentuk video yang anda perolehi apabila membeli Panduan Jobdirumah selama 1 jam, bermakna selepas selesai menonton video tersebut, anda masih lagi berbaki 47 jam. 


Itu cara perkiraan jam yang sebenarnya. 


Bukannya ikut masa berapa hari anda dah beli panduan tersebut, sebaliknya berapa jam masa yang anda dah peruntukkan untuk mendalami info-info yang terkandung dalam panduan tersebut. 


2. Dah habis belajar ke? Terus mula dengan kerja-kerja yang mudah. Ada satu laman web yang anda boleh apply kerja-kerja yang mudah. Ia ada dinyatakan dalam Panduan Jobdirumah dalam kategori Mikro Jobs.

 


Buat yang tu dulu, untuk biasakan diri dengan cara kerja dan supaya anda boleh lihat wang masuk dalam akaun anda. 


3. Puas hati dengan panduan ini? Apa kata anda ceritakan dengan kawan-kawan anda apa komen, pandangan ataupun kritikan yang anda ada tentang panduan ini. Pastikan, semasa anda berbuat demikian anda telah pun mendaftar sebagai ejen affiliate.


Sebab mana tahu, ada antara rakan-rakan anda yang berminat untuk beli panduan tersebut menerusi link affiliate anda. Kalau ada yang beli, anda dapat komisyen dengan begitu mudah. 


4. Terus appy kerja-kerja yang anda yakin untuk siapkan. Tak ada siapa yang kata kerja yang ada adalah kerja-kerja yang senang. Namun, jika anda mempunyai kemahiran untuk menyiapkan kerja-kerja tersebut, anda patut segera memohon pekerjaan tersebut.  


5. Terus belajar skil yang baru. Adakalanya skil yang diperlukan untuk melayakkan anda untuk mendapat sesuatu job, anda tak milikinya. So what? Anda boleh belajar skil tersebut kemudian. 


Contohnya macam skil untuk membina artikel advertorial. Ini adalah satu skil yang boleh dipelajari. Ya, ia mungkin akan ambil masa namun selepas anda kuasai skil advertorial ini, ada banyak job yang anda boleh dapat selepas itu. 

 

Semoga anda dapat memanfaatkan panduan Jobdirumah yang anda telah beli sebelum ini. Semoga anda berjaya mengumpul dollar anda yang pertama. 


Tolong jangan simpan sahaja panduan ini buat perkasam. Anda dah beli, kini masa untuk anda dapat hasil berganda daripada pembelian tersebut. 




    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...