Selasa, 2 Mei 2017

Kalau kita tak kaya, memang senang kena buli


Saya rasa setiap orang perlu ada cita-cita untuk jadi kaya. Kalaulah dalam dunia ni cuma ada dua pilihan, sama ada jadi kaya atau jadi miskin, maka pilihan itu nampak lebih jelas dan mudah.


Kita sama ada nak jadi kaya atau nak jadi miskin.


Tapi hidup kita ni bukannya semudah dan seringkas itu.


Antara nak jadi kaya atau nak jadi miskin, kat tengah-tengah tu masih ada banyak lagi pilihan.



Antaranya

- Hidup sederhana

- Hidup selesa walaupun tak kaya

- Hidup serba cukup

- Hidup ala kadar


Dalam kelompok kaya juga ada macam-macam kategori.



Sama ada

- Jutawan

- Multi Jutawan

- Billionaire

- Multi billionaire


Kemudian dibawah kelompok miskin, ada juga yang termasuk dalam kategori

- Miskin tegar

- Papa kedana

- Melarat

- Muflis


Dan sebagainya. Mungkin ada banyak lagi kategori miskin, namun buat masa ni, tu je yang terlintas kat fikiran.


Kadang-kadang saya terfikir juga, macam mana la agaknya ada orang bila dia kaya, dia jadi sangat kaya! Macam mana cara dia boleh jadi kaya sampai tahap macam tu sekali?


Sedangkan disudut lain, ada yang bila miskin tersangatlah miskin.


Saya berpendapat kita semua perlu jadi kaya! Miskin bukan satu pilihan yang baik.

Ya, kena jadi kaya.


Bila kita jadi kaya, kita tak ada masalah dan tak ada masa nak fikir tentang duit yang sentiasa tak cukup tu.


Sebenarnya saya tengah pening dengan tuan rumah yang saya sewa ni. Kalau boleh setiap tahun dia nak naikkan sewa rumah.


Sampai satu tahap, saya rasa dia ni macam sengaja nak buli saya.


Kalau nak suruh saya keluar dari rumah ni, saya rasa dia patut berterus terang je. Bukannya dengan beri saya beban kenaikkan harga sewa rumah setiap tahun.


Kalau macam ni, nampaknya sebarang pertambahan pendapatan yang saya berjaya hasilkan, akan pergi kat dia.


Sekarang ni, saya dah mula rasa macam kena buli pun ada.


Semoga satu hari nanti, saya akan tiba juga di dalam kehidupan yang wang bukannya satu masalah. 


Kat mana nak cari duit tambahan tu nanti ya? Saya fikirkan tentang Formula Income Seumur Hidup! Saya harap income dari program ni saya nak guna untuk beli rumah, bukannya untuk bayar sewa rumah yang belum tentu akan jadi milik saya.

 
Bagi yang masih belum join, boleh klik sini untuk join sistem ini.


Penyertaan ke dalam sistem atau program ini adalah percuma sahaja. Anda boleh join tanpa perlu risau nak kena bayar apa-apa.


Saya juga pernah tulis pasal Formula Income Seumur Hidup sebelum ini. Boleh baca posting saya sebelum ini yang tajuknya - Formula untuk menghasilkan income PASIF seumur hidup kini didedahkan  




Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...