Khamis, 1 November 2018

Rindu betul nak dapat emel dari Maybank


Bulan Oktober dah pun pergi meninggalkan kita. 


Bulan lepas, memang tepat dengan lagu Awie yang bertajuk Tragedi Oktober tu. Saya rasa, macam banyak perancangan yang tak begitu menjadi pada bulan tersebut. 


Saya nak cerita tentang program affiliate yang saya sertai. 


Bagi yang sebelum ini pernah ikuti penulisan saya, sama ada di blog ini ataupun di blog-blog saya yang lain, pasti anda tahu yang saya ini mencari rezeki melalui program affiliate. 



Memang banyak jugalah program affiliate yang saya sertai. Ada program affiliate yang dikendali oleh syarikat besar, misalnya seperti program affiliate Lazada hinggalah ke program affiliate yang dianjurkan oleh orang perseorangan. 


Saya tak kisah sangat pun tentang siapa yang kendalikan program tersebut. 




Asalkan mereka ada produk yang bagus lagi bermanfaat kepada pengguna sasaran, dan mereka boleh bayar komisen affiliate on time, maka program tersebut akan saya sertai. 


Jangan pandang rendah pada program affiliate yang dijalankan oleh orang perseorangan. Mereka ini juga adakalanya mempunyai produk yang bagus, cumanya mereka mungkin tak mempunyai sales force atau marketing team yang boleh bantu mereka melonjakkan lagi jualan ke peringkat yang lebih tinggi.  


Sebagai penutup tirai bulan Oktober, ini emel dari Maybank yang telahpun saya terima. 



Emel ini adalah untuk beritahu yang saya telah terima bayaran untuk satu program affiliate yang saya sertai.


Dapat bayaran komisen, memangla saya suka, cuma yang tak berapa best tu bila komisen ni dapat lambat.


Saya dapati, pada bulan 10 ni, ada banyak juga program affiliate yang saya sertai, yang tidak menyumbangkan sebarang jualan. 


Nampaknya saya perlu susun strategi pemasaran yang lagi baik untuk bulan November ni.  










Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...